Jul på Liseberg

Idag, dagen innan lucia, var det dags för mig att besöka vår nöjespark som i år har ryktet om sig att ha snögaranti.
Visst några granar hade snö på sig men annars var det som alla andra år. Väldigt fint och trevligt men kallt.
Jag har dock en stor påse med mig hem, som alltid... kan inte låta bli att köpa allt gott man får smaka på.
Sedan vill jag ju dela detta med min familj på jul som inte får uppleva detta varje år.
Så i år blir det två olika korvar.. Jag som inte äter korv så där speciellt tyckte att det var ganska gott. Kommer nog smaka bra på vörtbrödet.
Sedan blev det en laxbit från älvdalen. Gud.. Den var helt himmelsk. Sa det till och med högt så folk skrattade åt mig. Var bara tvungen att köpa en bit. Längtar redan nu tills jag får öppna den och smaka igen.
Ett måste från liseberg är oxå fudge, riktigt gott julgodis. Så det ska vi smaksa på hemma till jul.
Blev oxå en liten present till hundarna där hemma.... man får ju inte glömma dem.

Så nu blir det en kopp varm saft för att återfå känslen i fötterna (jo jag hade tre par sockar men vad hjälpte det)
Puss & Kram Antionetta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0