Julafton

Ja då var nedräkningen slut, Den stora dagen är kommen. Dock ganska tråkigt med regn på julafton. Det började i morse med snö... eller kanske inte ens kan säga det. Det började med fyra flingor snö, sedan kom regnet.
Men besöken hos släktningar är gjorda så nu är det hemma mys som gäller. Pappa är ute och fixar. (heter alltid så), mamma tänder eld i brasan (det är så god värme av det, man blir bortskämd) Syster har tagit en paus och sover en timme. (lite lyx ska man ju ha hemma) och jag går mest runt och bara myser.
En långpromenad med hundarna och innan julmaten passar faktiskt ganska bra efter allt fikande på fm.

Till maten blir det kalle på tv. Sedan till kvällen blir det  julklappsutdelning och den traditionella uppläsningen av alla skrivna rim. Längtar redan!
Alla är klar för min del... eller nästan. Har en paket kvar att slå in men den är lite speciell för jag måste gå ut och tvätta bilen innan och det blir ju liksom inte gjort så jag sitter nu här och funderar på hur jag ska lösa det. Avslöjandet kommer imorgon....

Julpuss & Kram Antionetta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0