Vit jul..

Igår pratade jag med mina föräldrar de hade nere i Blekinge fått snö... och inte så lite heller, en halv decimeter hade trillat ner. Spaden var framme för att skotta med.
En stund senare ringer syster från Sundsvall, det snör säger hon. De skulle ut och pulsa med hundarna.... MYSIGT.
Men vad har vi här i göteborg... Jo regn en hel dag sedan fryser det på natten så välkommen till halkbanan...
Så var det men den snön till götet. Konstigt är ju att man inte vant sig efter dessa 10 år här i göteborg.

Sedan slog mig tanken att jag ska ju ändå inte fira jul här på västkusten utan åka ner till Blekinge. Då får jag säkert sätta på mig mössan och göra min efterlängtade snöängel. I min stora förtjusning så letade jag upp en prognos för december.. Ack vad man lurar sig själv..... Ingen vit jul i år om man ska tro på spågubbarna...
 Det är inte mycket vitt under julhelgen.... Men men...
Tänd brasa och pepparkakor blir det ändå och tur är väl det. Nu är det bara lite mer än 2 vecor kvar till jul.

Puss & Kram Antionetta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0