Amerikanska valet

Egentligen ska man väl inte beblanda sig med politiken på en blogg och än mindre ett annat lands politik som man vet väldigt lite om. Men det är ganska stort idag för några av mina vänner som ska till valurnorna, så jag bara måste...

När jag var över en sväng i USA för lite mer än ett år sedan så handlade det just då väldigt mycket i medierna om att Paris Hilton hade kört berusad och skulle få fängelse. Det kändes på spänningen att de ville diskutera det men ack vad arga de blev om man inte höll med dem i deras tankar. Hur ska man då kunna säga vad man tycker??
Så just nu är jag ganska glad att jag inte är där borta och ska diskutera politik på hög nivå.

Det är två stycken som tävlar mot varandra, de är verkligen motsatsen till varandra. De kör inte med några halva åsikter här inte och de kör en stenhård kampanj för att överbevisa amerikanska folket om vem som har rätt.
Den ena säger att abort borde förbjudas den andra tillåta, den ena säger att det borde finnas vapenlicens för att få bära vapen. Den andra vill släppa dem fritt. Den ena är religös och vill föra krig, den andra menar at Irakkriget var fel.
Tja så här kan man hålla på länge.
Första vallokalen stänger svensk tid 24:00 och sedan går det över hela kontinenten och kl 07:00 på onsdagsmorgon svensk tid stängs den sista i Alaska. Så då var det gjort......

Puss & Kram Antionetta

Kommentarer
Postat av: Daggan

Hej!! Grattis till din fina sida! Vad flittig du har hunnit vara redan! Jättebra skrivet alltihop.



Lycka till med fortsättningen. Jag kommer att kika in till dig igen. ;-)



Stor kram!

2008-11-04 @ 21:09:18
Postat av: Veronica

Jag har spårat upp lite nya bloggar för att ge dem en utmaning. Du är utvald, beklagar... =)

Kolla in min blogg för mer info. Hoppas du får en bra dag!

2008-11-05 @ 14:55:48
URL: http://softshell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0