Inte bara mitt ego....

... som blir skadat ibland.
När det händer något, bra eller dåligt så naturligvis tänker man på sig själv först. Man är ju sig själv närmast så är det bara. Men nästa sekund hör det till vanligt mänskligt sunt förnuft och moral att tänka på dem som står en nära. Eller de som kan bli drabbade av det jag säger, gör...
Detta är något man lär sig med åren. Som tonåring är detta inte riktigt med i planeringen men ju äldre man blir ju mindre rör sig livet runt ens eget ego.
Man måste tänka på att allt man gör, säger, planerar berör andra männsikor i livet. Varken man vill eller inte.
Jag har nog gjort några av de västa blunderna inom detta området men de tänker jag inte babbla om här. Saken är att jag gjort dem och tagit lärdom av dem.
Men å andra sidan så kan man inte bara tänka på alla andra och inte på sig själv. Man är ju trots allt ansvarig för sitt eget liv i vuxen ålder.

Så då är vi tillbax på ruta ett. Sunt förnuft och sund moral är det som påverkar oss i våra val hur man ska tolka saker och ting.Kom bara ihåg, varje val du gör i livet, varje gång man säger något eller gör något påverkar det andras liv. Och visst är det roligare om det påverkar positivt än negativt.

Ta hand om varandra... puss & kram Antionetta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0