Människans bästa vän...

.....heter det ju. Kl 04 i morse vet jag inte om dessa fyrbenta vänner var mina bästa. Just då vaknade jag av att en vit isbjörn slickade mig i örat (en golden retriver) och att en liten prickig valp la tassarna på min mage (engelsk springespaniel). Det vara bara att sätta på sig överdragsbyxorna och då kom även den tredje lilla räven (tollare) så knallade vi ut till den gamla eken för att göra morgonbestyren.
Kom in igen och sov några timmar till. Sedan vid andra uppvaknandet blev de genast mina bästa vänner. (får ju låna dem från syster & föräldrar)
Att tre hundar kan förgylla livet så. Vi går promenader med dem och skrattar åt deras olika upptåg både enskilt och tillsammans. Det tränas lydnad och det är mys i hög skala, alla tre (mellan 14 - 30kg sitter mer än gärna i knäet.

Vi har i många år haft katt. Stallkatten följde med hem när hästarna inte var kvar längre men ändå måste jag nog säga att jag är en hundmänniska. Fast hur kan man välja??  Katten är ju urgulligt hon med, även om hon minst sagt är lite speciell. Hade gärna skaffat mig en hund. Högst på önskelistan står en svart labrador. Men jag beundrar min familj, föräldrar och syster som fixar allt runt omkring för vilket jobb det är. Alla dygnets 24 timmar. Den där labradoren får nog ligga kvar på önskelistan för syns skull.



Puss & kram (något blöta från en hund idag)
Antionetta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0