Sportsveriges nyheter

Lite nyhetstorka idag antar jag för inte mycket att läsa om i tidiningarna. Men känner att jag idag ändå vill vara en nyhetsankare så på sportsidan tyckte jag allt att det fanns lite som behöver ventileras.

1) Tvillingarna Kallur kommer missa inomhussäsongen pga en operation. Både Jenny & Sanna har samma skada.
Men som de säger, de lärde de tvistar vilket som är bäst.. Vila till läkning eller göra dena operationen.
Jag måste bara säga att snälla tjejer ta hand om era kroppar även om ni tävlar på elitnivå... Operera och vila kanske är en lösning...

2) Handbolls-VM i Kroatien börjar om två månader. Som vanlig är det många som drömmer om att få spela men för Sydkoreas bästa spelar blir det inte riktig som planerat. Han önskar inget hellre än att få slippa spela, Han vill lägga handbollen på en lägre nivå och tillslut sluta spela. Men förbundet i Kroatien hotar honom om han inte ställer upp för landet. Hans moderklubb kommer få straff om han inte spela.... Sportsligt eller vad tycker ni??

3) Tessan Alshammar satsar på OS, startar redan nästa månad... Skönt att hon har framtidsplaner runt hörnet men det känns ju som en evighet tills dess. Det gäller att vara motiverad.

4)a Sist måste jag ju få lite hästnyheter oxå. Den tävling med mest prispängar inom ridsporten har hållits i Sao Paolo. Den som vann fick 300 000 €. Bästa svensk var Malin Baryard-Johnsson (hon som tävlade i underkläderna i Scandinavium) Hon kom 9:a och fick 90 000€. så ett stort grattis till henne.
4b) Mångas favorit i OS i hästhoppning var Pessoa (den yngre) och hans häst Rufus. Nu har han blivit fäld för doping och det hårda straffet avstängd i 135dagar. Vad ska det ge för signaler till alla som tävlar. Fram för hårdare straff.

Då var min karriär som nyhetsankare slut. Kul att sprova på...*ler*

Puss & Kram Antionetta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0