Vägskyltar

Fredag och jag har varit ledig från jobbet... Gott med en extra paus lite då och då; hur kan man börja sitt 32:a år bättre än med en ledig dag??
Denna dag (regning men ändå) satte jag mig i min lilla svarta skönhet och körde hem till Jämshög i Blekinge. Här är jag uppväxt och här har jag mina föräldrar. Denna helgen även min lillasyster som oxå är på besök.

Körde som vanligt från Göteborg förbi Kungsbacka närmade mig Halmstad. Hit var allt lugnt 120 skylten stod där den alltid stått. Har ju trots allt kört denna väg under 9 år nu så man börjar kunna den.
Men då.............Man kunde inte svänga av på avtagsvägen mot Markaryd. Skyltat rakt fram istället.... Oj vad annorlunda. Länge funderade jag på om jag verligen inte hade blivit lurad. Eller kört helt fel.
Vägen ner lyssnade jag som vanlig på ljudbok. Som ni vet ligger "Kinesen" och snurrar men jag tappade helt fäste i den. När Knäred skyltarna döck upp kände jag mig trygg igen. Spolade tillbax lite och var påväg igen.. Bara någon timme kvar hem.
Men då........... 50 skylten var borttagen och ersatt med en 60. Vad har hänt?? Och likaså 70 skylten var borta mot en 80 skylt. Spännande, min lilla svarta trivdes som fisken i vattnet eller som handen i handsken... Kanske bättre att säga som bilen på vägen. Det här känns helt rätt. Och va kul det helt plötsligt blev att köra bil.
Och boken den får vi ta en annan gång....

Puss & Kram Antionetta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0