Välgörenhet

Jag brukar inte skänka pengar till höger och vänster för jag känner att jag inte kan lita på att pengarna går till rätt endamål. Men efter alla olika galor brukar samvetet plocka på att det är dags att göra något för alla dem som har det sämre än man själv.
Så nu har jag bestämt mig, jag ska skänka en liten slant till de olika projekt som står mig närmast.

Oktober är slut och där med den stora årliga satsningen för att samla pengar till bröstcancer forskningen.
I år 2008 blev resultatet nästan 50 miljoner kroner. Man kan ju bara hoppas att de får några resultat för att kunna rädda liv. Av dem har jag stopat in en liten slant.

        
Det jag har gjort under väldigt lång tid är faktikst att jag köpt FAKTUM, tidningen för hemlösa i göteborg. Halva summan går direkt till den som säljer.

Även hjärt & lungsjukas riksförbund har fått en slant i år. Här kan man oxå se de olika slingor fom kallas "hälsans stig". Bla så finns det en i Torslanda på 7km man kan gå... En ide som kommer från Irland från början. Varje km kan man stanna och läsa fakta om hjärta och lungor. 

Så har ni en slant över en månad fundera vad den gör stört nytta.....

Puss & Kram Antionetta
                     

Kommentarer
Postat av: Elin

Nu har jag äntligen antagit din utmaning!

2008-11-11 @ 12:10:30
URL: http://elinochalfons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0