Kon vs människan

Det är så mycket man ska hinna med. Jag har tagit upp det innan, Dessa 24 timmar dygnet har räcker liksom inte till.
Speciellt inte när det är så mörkt ute. Men det var inte det jag tänkte ventilera idag (igen).

Jag läste på svenska jordbruksuniversitetets sida (fråga mig inte hur jag kom in dit mitt i mitt surfande) att en Ko lever precis tvärt om mot vad som rekommenderas för människor. Och tur är väl det..

En Ko står stilla 79,8% av sin livstid. Den springer 0,1% av sin tid. Därimellan ligger och går den.
Men tänk om en ko lever i 15 år (inte vet jag hur länge de lever) då springer den i ca 2 dagar.... Det kan ju absolut inte vara mer än varje gång den släpps ut på sommarbete.
Inte för att jag är överförtjust i att springa men en jogging runda blir det ju lite då och då. Speciellt när jag får mina infall och tror att jag ska leva hälsosamt. Men mer än 2 dagar på 15 år springer jag. Ska jag likna det med mitt liv så är ju det 4dagar på mina 30år (kunde ju inte gå det första året i livet) Det är ju lika mycket som ca en minut om dagen.
Så kom igång nu alla och bevisa att vi är bättre än alla kor!!

Puss & Kram Antionetta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0