10 år sedan Backabranden

Kan inte förstå hur länge sedan det är. Det var året innan jag flyttade till Göteborg och just Backa.
Bodde i Norge men naturligtvis var det en stor tidningsrubrik där oxå. Tror inte att man kunde ta in några tankar om en sådan olycka då. Inte nu heller för den delen. Jag lider med alla som har upplevt det och har det som tunga minnen med sig hela livet och jag sörjer dem som omkom. Men jag ser oxå hjältarna som räddade andra och sig själva. Och då inte bara från branden utan livets alla vägval. För jag tror att de har påverkat många runt omkring sig vad gäller medmänsklighet och omsorg.
Idag har det varit cermonier runt lokalen och fackeltåg från stan. Jag själv har aldrig varit inne i lokalerna men hört att man kan besöka det och se hur det såg ut. Tror jag ska ta och göra det, Bara för att visa min respekt för de 63 som dog och de ca220 personer som blev skadade.
Nedan en länk till ett litet bildspel om hur det var då, den där natten för 10 år sedan.

http://wwwc.aftonbladet.se/download/flash/gbranden/gbranden.html

Jag har tänt ett ljus i fönstret, Har du??
- Love to the end of time.... Antionetta

Kommentarer
Postat av: Eva

Snyggt jobbat! Den var helt klart läsvärd sak bli kul att följa den . Kram Eva

2008-10-30 @ 19:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0