Oväntad hemmakväll

Ja då fick man en kväll i soffan med myskläderna på. Riktigt skönt efter ett bad med massor av skum. Har idag besök av en kollega från Holland men var alldeles för trött för att gå ut och partaja med honom. Tur att han förstod...

Det jag känner att jag bara måste ventilera idag är faktiskttvå saker......
1) Varför fick man inte lära sig någon om programering och kodning i skolan när jag gick där. Finns säkert någon käck linje idag där man får lära sig allt sånt men typ på högstadiet skulle datakunskap vara ett ämne. Jag kommer ihåg att på Nordenbergskolan (Olofström, Blekinge för er som inte vet) hade vi datakunskap på måndagar en timme en hel termin!! Det ni.. Vi fick koppla ihop massa sladda och så lyste en lampa när man hade skrivit tillräkligt mycket med ettor och nollor. Men det här är ju en helt annan sak... ta tex den här bloggen.... Herregud, det är ju en hel vetenskap!! Fast riktigt kul.. Skull nog till och med kunna gå en kurs.

2) Reflexer.... Varför använder vi människor inte reflexer mera. Det är ju helt omöjligt att se en vuxen människa i svarta byxor och svart jacka om man inte har reflexer. Och använder inte vi vuxna det så använder inte barnen det heller...
Undra vad man ska göra för att folk ska fatta.. Jag har nu satt en i varje jacka och kommer tjata om detta hela vinern antar jag...För jag är ju bilförare som inte vill köra på någon.Så snäll, kom igen...... använd de små härliga björnarna eller någon annan söt figur!!

Puss & Kram Antionetta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0