Misstänkt

Ja då var det första arbetsdagen denna veckan. Skönt att få den undanstökad men värst är nog ändå tisdagen. Kommer bli en lång sådan...... Men, men det är bara att ta tag i den. Tiden flyger ju förbi i vilket fall.

Idag tänkte jag köra med ett litet tips. Jag läser ju ganska mycket men när jag reser har jag lite svårt att koppla av på kvällarna. Det är så långa dagar och blir ganska sent i säng så börja läsa bok då funkar inte riktigt. Men läsa vill jag så det har blivit tidningar nu istället.
Och här har jag hittat en väldit intressant tidning, MISSTÄNKT. En kriminaltidning. Riktigt intressant läsning. Massor av boktips, statistik från vårt avlånga land, intervjuer med profiler inom kriminella världen. Ja jag tycker det är intressant läsning. Så har du inget för dig en eftermiddag i solen. Passa på att läsa några sidor.

Visste du tillexempel att 231 000 peron-brott klarades upp förra året. Ganska många alltså för ett land med 9 miljoner invånare. Eller att världens snabbaste polisbil är en Lamborghini som finns hos den italienska polisen med 560 hästkrafter och biltjuvar har svårt att smita. Eller att 1800 personer sitter i häktet varje dag i sverige......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0