Jordgubbar

Idag blev det av... Tredje gången gilt!!
Tog några bunkar och åkte ut till jordgubbsfälten. Trots att det fanns moln på himmlen var det riktigt varmt, men det ska trotsas lite.
Gamla minnen från min ungdom kom direkt när vi blev tilldelade en rad. Många sommrar har jag tjänat mindre än vad jag förtjänade på att plocka jordgubbar i stekande värme. Jag var dock lyckligt lottad, min mamma hjälpte ofta till dessa tidiga mornar så jag skulle få ihop lite mera. Om jag inte minns helt fel tjänade vi 2,10kr per liter som vi plockade ihop...

Men nu var det alltså dags att bara plocka till sig själv, så visst plockade man ut bara de stora röda..... Fick ihop 3kg jordgubbar som nu ligger i frysen för kommande smooties. Ser jag verkligen fram emot. Åt dock ganska många ute på fältet oxå. Aldrig fel med en solmogen jordgubbe......

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0