Förhållanden

Förhållanden är krångliga..... Man har ganska många förhållanden genom sitt liv och väldigt olika.
Alla personer man känner har man ju ett eller annat förhållande till.
Vissa är väldigt ytliga, vissa väldigt intensiva. Många av dem förstår man inte förrens de är över. Vissa bara rullar på och är bekväma hela tiden.

Jag har många förhållanden runt mig vilket jag är väldigt lycklig över. Vissa har jag vårdat i många herrans år, sedan barnsben, vissa är ganska nya och andra är återupptagna från långa uppehåll. Men alla betyder de något för mig. 

Men något man ska tänka på är att man är alltid två i ett förhållande, två för att göra det bra och två för att förstöra det.
Naturligvis har jag gjort många fel, men de som finns kvar runt mig har förstått hur jag agerade och varför. Förlåtit och gått vidare. Tyvärr kanske jag själv inte har gjort det med alla.

Man lever sitt liv i många olika faser och vissa förhållanden är kortvariga, de är liksom inte menade att vara längre än så.... Vissa har varat väldigt länge men tar slut ändå.
Medans andra överlever det mesta... så som man hoppas att ens äktenskap en vacker dag ska göra.

Men viktigast av allt är förhållandet till en själv!! Det måste liksom vara bra för att livet ska funka.
Det är det förhållandet du verkligen måste jobba på och vara nöjd med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0