I bilen

För några dagar sedan fanns det en undersökning på MSN's hemsida om vad man gör i bilen mer än kör bil.
Jag läste den inte själv men fick höra av en kompis om några helt enastående saker.
Tex att 9% av sveriges befolkning gråter i bilen..... medans bara några enstaka procent leker eller pratar med sina barn.
Tänk er själva en bilsemester, brukar man inte leka med sina barn då?? Jag tycker det är helt otroligt.

När jag var yngre åkte min familj på husvagnssemester, vi hade ritblock med oss men oxå så räknade vi olika fäger på bilarna. Gjorde meningar med bokstäverna i registreringsnummrena. Sånt som jag trodde de flesta gjorde med sina barn i bilen.

Sedan finns det ju sånt som kanske inte är så trafiksäkert. För några månader sedan när jag skulle köra hem till blekinge var det en bil framför mig som vinglade riktigt ordentligt på E6:an.
Jag tog mod till mig och hittade ett läge att köra om... Hon satt och la mascara!! Inte undra på att det vinglade.
Kan man ens det, Jag som tycker det kan bli kladdigt framför speglen om jag har lite brådis.

Jag vet att våra säljare på jobbet kan göra både en och två saker i bilen men jag hoppas verkligen att de inte är så stressade som den killen jag såg i morse när jag körde til jobbet.
Han hade datorn ställd på ratten... ja alltså precis där man tittar ut. Han skrev på den och tittade lite då och då vid sidan för att se vägen. Han var påväg ner i diket flera gånger men det var ju köer så inte så hög fart.... MEN ÄNDÅ!!!

                                                  
Kommer jag krocka med min lilla svarta skönhet så är det då inte mitt fel!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0