Trädgårdsmöbler

Något man verkligen saknar nu när det är sommar är ju trädgården som hör till huset. Är man uppvuxen med det så gör det lite ont i fixartarmen det är helt klart sant.

Hemma i Blekinge var det ju visserligen hästarna som stod överst i prio-ordningen men en och annan spade i landet har man tagit ändå. Eller varför inte alla maskrosor man dragit upp, alla rosblad man plockat upp.
Men oxå nöjen som att äta en solmogen tomat direkt från landet, plocka smultron medans man kollar in alla fina blommor.
Jag längtar efter att klippa gräset och känna den där härliga doften, Sopa av altanen och duka fram till fika för familjen, vattna tomatplantorna och äta en och annan morot från landet.
Det jag dessbättre slipper på min balkong är att plocka sniglar. Det har liksom blivit en tävling hemma i Jämshög. Vem får ihop mest... allra roligast är sent på kvällen efter några glas vin. Dock plockar jag dem fortfarande inte utan ropar på mamma eller pappa, beroende på vem man tycker ska vinna kvällens utmaning.

Fick i helgen lov att hjälpa en vän med att sätta ihop trädgårdsmöbler. Var skoj!! Gjorde kanske inte så mycket men uppe på altanen var jag och en och annan skruv fick jag allt dit. Resultatet blev iallafall lysande.
Här avnjöt vi sedan en liten grillkväll med ett glas vin... najs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0