Nostalgitripp

Mina föräldrar håller på att renovera huset, har de visserligen gjort i alla 20 år vi bott där. De är säkert inne på runda tre i alla rumen.
Denna gången är det övervåningens storarum så håller på att förändras totalt.  Och med det kommer vinden att försvinna och då ska den ju städas.
Detta är nu gjort och jag lovar... det blev en nostalitripp tillbax till barndomsåren. Igentligen är det ju det varje gång man åker hem och somnar i sitt rosa gamla flickrum men detta var mera.....
Fick ultimatumet; om ni vill spara något får ni ta det nu och ta det med er hem. Oj, Oj, Oj!!
Allt annat skulle skänkas till scouternas loppis eller kastas på tippen. Det var bara att börja rota....
Här nedan är lite exempel på vad som hittades:
.          

Vår gamla gunghäst. Så söt den var!! Alla mina dagböcker och kalendrar. Dessa var riktigt roliga att läsa och jag kommer givetvis att spara dem. Hittade även en gammal uckelele som faktikst tillhört min syster. Vi hittade oxå vår barnvagn, första absoutflaskan, dockor och alla kramdjur. Var riktigt kul att se all.
Så med en kasse dagböcker, skolkataloger och lite brev återvände jag hem med massor av minnen färska i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0