Böcker

Bokmässan är i stan. Blev inget besök denna gången men med bokmässan blir det ju bokrea ett måste här i Göteborg vid dessa tillfällen. Och jag som är en läsarfantast måste väl bara slå till...
Ibland är det ganska svårt att hitta böcker eftersom man läst väldigt många och gillar en speciell stil. Men denna höst är det väldigt många författare som släppt nya. Det gör ju det extra roligt att gå och bläddra bland alla böcker. Hittade en och gammal goding oxå som man bara var tvungen att röra vid.

Men 5 nya böcker blev det till familjens sammlingen. Så nu känns det ändå som att hösten är välkommen.
Ser fram emot att få krypa upp i min favofotölj med filt, en kopp te och en riktigt go deckare.
Så många fler böcker blir det men här är ett start skott. Karin Fossum den nosrka författaren blev det en ganska tunn bok av, super att ha som mellanläsning. Marie Ljungstedt's allra fösta bok, det är ju lite popis att läsa hennes just nu så varför inte börja från början. GW Persson, jag är liksom ett riktigt fan av hans böcker. Språket han använder ä väldigt bra samtidigt som det är lite mera samhällsanknytning i dem. HIttade en jag inte läsa innan och det är ju alltid kul. Jonas Thorin var en författare jag bara helt spontans sprang på på någon topplista, nu har han gett ut nummer två så det är bara att slå till. Sedan en ny talang för mig... Kepler, aldrig läst något så vi får väl se vad den ger..... 



VÄLOMMEN HÖSTEN!!


Kommentarer
Postat av: Helena Ljunggren

Massa böcker måste man samla på sig nu till hösten :)

2009-09-30 @ 14:16:44
URL: http://www.helenaljunggren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0