Hockey

Läste i en tidning att Frölunda hade sin första isträning. Vad vet jag om det men det var väl åtminståne den första isträningen med publik. Och då kom ju jag helt plötsligt att tänka på mitt senaste hockeyminne. Tyvärr var det inte svenskt då. Utan svenska jag och Holländska vännen lånade ut oss själva till Finland och hade en väldigt rolig kväll.

Vi tog bilen från Antwerpen i Belgien och körde till Köln Tyskland för att se Finland spela mot Vitryssland.
Men när jag såg en svensk flagga kunde jag ju inte låta bli att berätta för alla vilket land jag tillhörde.
                       
Och mitt under matchen som Finland naturligtvis vann fick jag ju se honom, Frölunda spelaren Riku Hahl min kära vän Katariina's man, trevligt värre!!

                      
Även om vi tyckte att vi var en snygg hejaklack så fick nog dessa herrar priset......

                                       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0