Paris - med både plus & minus

En helg bestämde sig jag och en vän att vi ville besöka Paris. Vi tog tåget från Berlin till Paris och skue ha en övernattning i Paris. Hittade ett ganska billigt hotell med helt ok rum tyckte vi på nätet. Ganska ok priser på biljetter då det var bara att åka. Tigigt som attan gav vi oss av och förvntansfula var vi. Jag besökte Paris för 15 år sedan när jag skulle på språkresa till England men inte mycket jag kom ihåg.

För att sammanfatta helegen i korta drag kan jag bara skriva:
Tårgas-attack, Homo-hotell, 1 maj stängt, rått kött, köer, vin, Mc Donalds :))
       

Men för att få den positiva bilden kan jag visa nedan bilder..... Många skratt och kul minnen iallafall.

Eiffeltornet, vad annars tar man kort på i Paris.     Triumfbågen, ett måste i Paris på dagtid.
                           
Nästa turistfälla, Notre Dame. Gillade baksidan bättre än framsidan.
   

Kommer nog inte återvända på ett tag men kul att sett stan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0