Sommar bär!

Långt bak i minna gener finns det en bondtös. Yes.. helt sant!
Jag kan faktikst ta i ute på landet tro det eller ej. Men den gen som jag gillar bäst inom det området är ju min bärplockar-gen. Jag liksom bara älskar att plocka bär. Och det kan vara vilket som.

I år har det blivit en salig blandning men på listan hamnar röda & svarta vinbär, hallon, jordgubbar, blåbär och hallon.
Att sedan familjen i Blekinge hade både dill, morötter, rabarber och sockerärtor gjorde ju inte middagen sämre.
Ser nu fram emot att tomaterna är mogna till nästa gång man är hemma.

Men lite bär ligger nu i frysen för att användas till mina smoties i höst!!
     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0