Italien - Bergamo

På torsdagskvällen blev vi utbjudna på en liten tur. Fick se staden Bergamo och en väldigt fin utsikt.
Inte nog emd det. Blev serverade friterad val hjärna och fisk lever till förrätt. Inget jag gav mig in på. Mne nu har jag sett det =)
Till huvudrätt beställde jag pasta med räkor. Lätt ju gott. Men i Italien var det inte riktigt vad jag hade tänkt mig.
Pastan såg fantastisk ut men räkor.. hmm. Det kom ut två kräfthuvuden som var delade på mitten. Meningen var att man skulle äta den gröna geggan som var där i. Glöm det. Min italienska värd fick lägga en servett över så jag slapp se det. För jag ville ju inte stirra in i de ögonen.
Till dessert fick vi choklad mousse och det var den godaste jag någonsin ätit så allt annat försvann.....

Men här lite bilder på min rundvandring!
     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0