Staty i Nanjing

Kina-resans andra stop var staden Nanjing. Där vår helt nya fabrik låg. I yrkes-synvinkel var detta mycket intressant. Men här skriver vi inte om jobb i den bemärkelsen =)
 
Här i Nanjing firade vi av slutet på det kinesiska nyåret, Kaninens år och jag kanske hittade mig mitt kommande yrke??Staty i Nanjing??
Som ni ser så kan jag bara inte låta bli att vara i centrum bland alla roliga statyer.

                      

                                  

Och som ni kanske misstänker så var dessa kort inte bara tagna med min kamera. Varje gång jag ställde upp framför kameran kom massor av kinerser och tog samma bild. Tänk vilka fotominnen jag givit till dessa familjer.
Men jag gillar ju att bjuda på mig själv så varsågoda alla kineser som visar detta för sina släktingar. En blondin på landet!!

Kan oxå meddela att väldigt många kineser kommer gifta sig i år, kaninens år. Och anledningen är att man vill ha barn nästa år då det är drakens år. Då får man starka och målmedvetna barn. Och det är klart, får man bara föda ett barn så är det kanske så att man tänker in alla perspektiv i det. Men huvudsaken måste väl ändå fortfarande vara att de får friska och hela barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0